Rubriek: Onderzoeken naar koffiegebruik Nederlanders

KOFFIE & HORECA Grote regionale verschillen in voorkeur merk koffie: D.E. heeft in alle provincies de hoogste numerieke distributie

De Nederlandse horeca toont grote regionale verschillen in de populariteit van de koffiemerken. Waar bepaalde koffiemerken in een of meerdere provincies een grote distributie hebben, spelen ze in andere provincies een kleine rol. Douwe Egberts heeft in alle provincies de hoogste numerieke distributie.

Lees verder...

EUROPEES CONSUMENTENONDERZOEK ‘Koffie is vooral lekker en we drinken het thuis’

Net zoals andere Europeanen zijn ook Nederlanders enthousiast over koffie. Twee derde van de respondenten zegt zich geen leven zonder koffie te kunnen voorstellen. Dit blijkt uit een onderzoek over leefstijl en koffie onder 4000 respondenten in verschillende Europese landen uitgevoerd door het Institute for Scientific Information on Coffee (ISIC).

Lees verder...

LIEFDE VOOR KOFFIE Koffiekenner Onno van Zanten: ‘Het is mijn missie om de liefde voor goede koffie te verspreiden’

Een van de grootste koffiekenners van Nederland is Onno van Zanten en hij is eigenaar van Stooker Roasting Company in Nederland. Met zijn onderneming brandt hij voornamelijk koffiebonen voor bedrijven en thuisbarista’s. “Het is mijn missie om de liefde voor goede koffie te verspreiden.”

Lees verder...

KOFFIE & TRENDS Werknemers lusten op het werk ook graag koffie met een smaakje

Koffie met een smaakje zoals vanille of karamel, ijskoffie en een to-go beker voor onderweg. Het zijn allemaal trends uit de horeca die werknemers graag zouden terugzien op het werk. Dit blijkt uit De Koffiemonitor, het jaarlijkse onderzoek naar koffietrends op het werk in opdracht van Nestlé Professional, leverancier van koffieconcepten voor de zakelijke markt.

Lees verder...