Rubriek: Koffie & Onderzoeken

KOFFIE & ONDERZOEKEN Koffie maakt Nederlanders energieker

Koffie draagt zijn steentje bij aan betere prestaties terwijl werknemer zich meer ontspannen en vreugdevoller voelt. Uit recent onderzoek door Kaldi koffie & thee, blijkt dat Nederlanders zich energieker voelen na het drinken van een kop koffie. Zo geeft maar liefst 57% van de ondervraagden aan productiever te zijn na het drinken van een kop koffie. Slechts

Lees verder...

NESCAFE KOFFIEMONITOR 2017 ‘Koffie speelt een cruciale rol in de sociale interactie op kantoor’

In de sociale interactie op kantoor speelt koffie tegenwoordig een cruciale rol. Het loopje naar het koffie apparaat is een belangrijke sociale gelegenheid: Van alle medewerkers haalt 59% als ze voor zichzelf koffie halen ook direct een kopje koffie voor collega’s. Wanneer gekeken wordt naar de verdeling mannen en vrouwen blijkt dat mannen minder vaak

Lees verder...

KOFFIE & WERKEN Nederlandse werknemer stelt steeds hoger eisen aan kwaliteit koffie op het werk

De Nederlandse werknemer stelt steeds hogere eisen aan de kwaliteit van de koffie op het werk. De drie belangrijkste criteria hierbij zijn: smaak (89%), geur (59%) en de hoe de koffie eruitziet (33%). Uit de NESCAFÉ Koffiemonitor, het jaarlijkse onderzoek naar koffietrends op het werk, blijkt bovendien dat er vier typen koffiedrinkers op het werk

Lees verder...

KOFFIE & HORECA Grote regionale verschillen in voorkeur merk koffie: D.E. heeft in alle provincies de hoogste numerieke distributie

De Nederlandse horeca toont grote regionale verschillen in de populariteit van de koffiemerken. Waar bepaalde koffiemerken in een of meerdere provincies een grote distributie hebben, spelen ze in andere provincies een kleine rol. Douwe Egberts heeft in alle provincies de hoogste numerieke distributie.

Lees verder...