Rubriek: Koffiemerken & Koffiemarketing

KOFFIEMERKEN & HORECA Koffiemerk Catunambu is nu precies 5 jaar actief in Nederland

Een uitgebreide Facebookpost vandaag van de Drentse koffie(machine) en thee-ondernemer André Fieten van BonneBella CoffeeConcepts (http://www.bonnebella.nl). Hij en een paar andere mensen haalden het Spaanse Premium koffiemerk Catunambu 5 jaar geleden naar Nederland. Dit bleek een gouden greep te zijn.

Lees verder...

KOFFIE & DUURZAAMHEID De gemeente Schiedam zet belangrijke nieuwe stap voor duurzaam koffiedrinken

De gemeente Schiedam (http://www.schiedam.nl) heeft vorige week een nieuwe stap gezet in de richting van duurzaam koffiedrinken. Koffiedik krijgt namelijk in deze stad een tweede leven als voedingsbodem voor lokaal gekweekte oesterzwammen. Wethouder Patricia van Aaken gaf onlangs het startsein voor de samenwerking met Douwe Egberts (https://www.jacobsdouweegbertsprofessional.nl/) en RotterZwam (https://www.rotterzwam.nl/page/homepage) onder het genot van een bitterbal van

Lees verder...

KOFFIE & LOCATIES Koffie van Starbucks binnenkort exclusief verkrijgbaar in 19 Nederlandse bioscopen van Pathé

Pathé en dat is de grootste bioscoopketen van Nederland, introduceert vanaf februari Starbucks koffie on the go in negentien bioscopen door het hele land. Pathé is hiermee de enige bioscoopketen in Nederland waar Starbucks on the go te koop is.

Lees verder...

NEDERLAND KOFFIELAND ´De Nederlandse koffiewereld groeit en bloeit als nooit te voren´

Nederland kenmerkt zich door een traditie van een hoge koffieconsumptie. De Nederlandse koffiemarkt floreert, grotendeels door invloeden van koffiemerken die samen goed zijn voor 317 filialen in oktober 2016, een groei van 8,4% ten opzichte van een jaar geleden. Hiermee groeit de Nederlandse koffiemarkt harder dan de Europese koffiemarkt, die met 21.143 filialen 6,3% is

Lees verder...

KOFFIE & WATER Het belang van goed water voor dito koffie

Nu er steeds meer aandacht wordt besteed aan de koffie, de bonen, de branding en de smaak van het eindproduct, is het niet gek dat meer mensen ook het belang van het water voor koffie gaan inzien. Top-baristi van over de hele wereld maken zich al jaren hard voor het gebruik van kwalitatief hoogstaand water

Lees verder...

KOFFIEMERKEN & INTRO’S Mocca D’or speelt met filterlijn Fazenda in op trend van meer filterkoffie in horeca

Op de recent gehouden HORECAVA, lanceerde de Zwolse koffiebrander en leverancier van koffie voor de vaderlandse horeca, Mocca D’Or (http://www.moccador.com), Fazenda en dat is een nieuwe lijn filterkoffies, bedoeld voor de Nederlandse horeca en ook voor thuisgebruik door consumenten.

Lees verder...