Rubriek: Fairtrade koffie

KOFFIEMERKEN & DUURZAAMHEID Werken aan een duurzame koffie-economie

Kwaliteit is de kern van wat Nespresso koffie speciaal maakt. Slechts 1 tot 2 procent van ‘s werelds koffie voldoet aan de strenge normen voor de Grand Crus van het concern. Kwaliteit gaat hand in hand met duurzaamheid. Dat blijkt uit ruim een jaar The Positive Cup, de duurzaamheidsstrategie van Nespresso.

Lees verder...

Recordkwaliteit voor Rainforest Alliance gecertificeerde koffie

Duurzame koffieteelt die goed is voor zowel mens als milieu kan ook leiden tot een beter smakend kopje koffie. Dat blijkt uit de testresultaten van het Cupping for Quality evenement in de Amerikaanse stad Charleston. Alle zestig geteste koffies van Rainforest Alliance gecertificeerde boerderijen in Midden- en Zuid-Amerika haalden een minimumscore van 80 punten, wat

Lees verder...

HORECAVA 2014 Puro Koffie 25% van de koffiedrinkers wil natuurvriendelijk geproduceerde, fairtrade koffie

Een op de vier Nederlandse koffiedrinkers heeft een voorkeur voor fairtrade koffie die ook natuurvriendelijk is. Dat blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door Peil.nl onder bijna 4.500 Nederlanders, in opdracht van Puro Koffie. Nog eens 36% is misschien eerder geneigd om te kiezen voor een koffiemerk dat zowel fairtrade als milieuvriendelijk is. Puro Koffie

Lees verder...

Horecava 2014 Andy van der Meijde maandag voor het eerst actief als barista voor Puro Koffie

Voormalig stervoetballer Andy van der Meijde gaat als barista van het duurzame koffiemerk Puro aan de slag. Aanstaande maandag (13 januari) vertoont hij voor het eerst zijn kunsten als professionele koffiezetter in de stand van Puro Koffie in Hal 11 van de Horecava in de RAI in Amsterdam.

Lees verder...

Gouden Koffiekopje 2013 voor Rabobank

Rabobank heeft de meest duurzame koffievoorziening van Nederland. Peter d’Angremond, directeur van Stichting Max Havelaar, reikte gisteren het Gouden Koffiekopje uit aan Sebastiaan Rooskens, Directeur Facilities Rabobank Nederland. Rabobank komt het beste uit het gisteren (woensdag 18 december) gepubliceerde onderzoek dat is uitgevoerd door Rank a Brand, onder de 40 grootste bedrijven van Nederland.

Lees verder...