Rubriek: Koffie & Sport

KOFFIE & SPORTEN Hardlopers kunnen beter koffiedrinken voor trainingen en wedstrijden dan cafeïnepoeder gebruiken

Hardlopers en ook andere duursporters kunnen voor hun trainingen en wedstrijden veel beter een paar kopjes koffie gaan drinken dan dat ze overgaan op het gebruik van cafeïnepoeder, want het gebruik hiervan kan levensgevaarlijk zijn. Voorbeeld: één theelepel pure cafeïnepoeder, staat gelijk aan 28(!) kopjes koffie.

Lees verder...

Koffie net zo effectief als cafeïnepreparaten in verbeteren van duurprestatie

Er is overtuigend bewijs voor de ergogene effecten van cafeïne tijdens duurprestaties. Echter, of koffie net zo effectief is als cafeïnepreparaten is nog steeds onderwerp van discussie. Dit schrijft de website www.koffieengezondheid.nl Voor de niet-wetenschappers onder ons zijn lang niet alle woorden goed te begrijpen, maar de kop van het artikel geeft gelukkig duidelijk de

Lees verder...

Betere sportprestaties leveren als je koffie drinkt

Volgens het Kenniscentrum Koffie en Gezondheid, presteren sportievelingen beter als ze koffiedrinken. Tijdens het beoefenen van diverse sporten zoals voetballen, handballen, korfballen, hardlopen of wielrennen, kan koffie net het verschil maken. Tot de conclusie komt het Kenniscentrum Koffie en Gezondheid op basis van de nieuwste wetenschappelijke effecten van koffie en bewegen in de recente publicatie

Lees verder...