Rubriek: Onderzoeken naar koffie en koffiegebruik

KOFFIE & HORECA Grote regionale verschillen in voorkeur merk koffie: D.E. heeft in alle provincies de hoogste numerieke distributie

De Nederlandse horeca toont grote regionale verschillen in de populariteit van de koffiemerken. Waar bepaalde koffiemerken in een of meerdere provincies een grote distributie hebben, spelen ze in andere provincies een kleine rol. Douwe Egberts heeft in alle provincies de hoogste numerieke distributie.

Lees verder...

EUROPEES CONSUMENTENONDERZOEK ‘Koffie is vooral lekker en we drinken het thuis’

Net zoals andere Europeanen zijn ook Nederlanders enthousiast over koffie. Twee derde van de respondenten zegt zich geen leven zonder koffie te kunnen voorstellen. Dit blijkt uit een onderzoek over leefstijl en koffie onder 4000 respondenten in verschillende Europese landen uitgevoerd door het Institute for Scientific Information on Coffee (ISIC).

Lees verder...

KOFFIE & TRENDS Werknemers lusten op het werk ook graag koffie met een smaakje

Koffie met een smaakje zoals vanille of karamel, ijskoffie en een to-go beker voor onderweg. Het zijn allemaal trends uit de horeca die werknemers graag zouden terugzien op het werk. Dit blijkt uit De Koffiemonitor, het jaarlijkse onderzoek naar koffietrends op het werk in opdracht van Nestlé Professional, leverancier van koffieconcepten voor de zakelijke markt.

Lees verder...

KOFFIECONSUMPTIE & ONDERZOEKEN Het zit in je genen hoeveel kopjes koffie jij drinkt

Het aantal kopjes koffie die jij dagelijks drinkt zit in je genen. Dat blijkt uit onderzoek van de Harvard University. Ook heeft cultuur met koffieconsumptie te maken. Vervolgonderzoek moet hier meer informatie over opleveren. Onderzoek naar koffieconsumptie staat overigens nog in de kinderschoenen. Lees snel verder!

Lees verder...