Rubriek: Koffiemerken & Certificeringen

KOFFIEMERKEN & CERTIFICERINGEN Echte eerlijke koffie: daar is waar eek voor staat

Een bijdrage leveren aan een betere wereld? Je kunt geld doneren aan een goed doel of vrijwilligerswerk doen. De mannen van eek zijn koffie gaan verkopen. Van elke kilo die ze verkopen doneren ze een euro naar een goed doel. Het eerste doel is een lokale school in Guatemala, waar de kinderen van de koffieboeren en hun

Lees verder...

KOFFIEMERKEN & LANDEN Nespresso & Zuid-Soedan

DE GESCHIEDENIS 2011: Na 30 jaar van maatschappelijke onrust werd in 2011 de republiek Zuid-Soedan gesticht. Hiermee kreeg het land nieuwe kansen om zich als handelsnatie te ontwikkelen.George Clooney, de ambassadeur van Nespresso, is nauw betrokken geweest bij de transitie van Zuid-Soedan naar een onafhankelijke staat.

Lees verder...

NESPRESSO Tweede oogst van Suluja ti South Sudan beschikbaar in Nederland: de opbloei van een vergeten koffie

  ONDANKS HET VOORTDURENDE CONFLICT  MAKEN ZUID-SOEDANESE KOFFIEBOEREN VOORUITGANG IN DE WEDEROPBOUW VAN DE LOKALE KOFFIE-INDUSTRIE. NESPRESSO IS ERVAN OVERTUIGD DAT DE KOFFIETEELT EEN POSITIEVE IMPACT KAN HEBBEN OP DE LEEFOMSTANDIGHEDEN VAN BOEREN EN HUN GEZINNEN. BOVENDIEN DRAAGT HET BIJ AAN EEN MEER GEVARIEERDE ECONOMIE IN HET LAND. IN 2013 DEED NESPRESSO DAAROM DE BELOFTE

Lees verder...

KOFFIE & DUURZAAMHEID Certificering voor koffieboeren, wat levert dat op?

Sinds 1995, toen het eerste Rainforest Alliance koffiecertificaat  toegekend werd aan een boerderij in Guatemala, is het aantal van Rainforest Alliance gecertificeerde koffieboerderijen gegroeid naar 194.356 bedrijven in 24 landen. Duizenden boeren hebben een opleiding gehad om hun opbrengsten te verhogen en de gezondheid van hun landbouwgrond voor toekomstige generaties te beschermen. Een aantal van hen laten we

Lees verder...

KOFFIEMERKEN Nespresso zet nieuwe stap in groei en welzijn van de koffieboeren in Zuid-Soedan

NESPRESSO (HTTP://WWW.NESPRESSO.COM) KONDIGT EEN NIEUWE SAMENWERKING AAN MET HET ‘UNITED STATES AGENCY FOR INTERNATIONAL DEVELOPMENT’(USAID) OM DE KOFFIE-INDUSTRIE IN ZUID-SOEDAN EN HET WELZIJN VAN DE KOFFIEBOEREN IN DIT LAND NOG MEER UIT TE BREIDEN EN TE VERSTERKEN. USAID ZAL GEDURENDE 3 JAAR $3,18 MILJOEN INVESTEREN IN DIT PROJECT.

Lees verder...

KOFFIE & SUPERMARKTEN PLUS breidt assortiment Fairtrade koffie uit met klimaatneutrale varianten

PLUS (http://www.plus.nl) breidt haar assortiment Fairtrade-koffie verder uit met acht klimaatneutrale varianten. Naast de Limited Edition uit Colombia gaat het om drie soorten PLUS Moment Single Origin – alle vier verkrijgbaar als zowel zak koffiebonen van 500 gram als pakje met tien cups.

Lees verder...

KOFFIEMERKEN & DUURZAAMHEID Dit zijn de duurzaamste koffiemerken van Nederland in 2016 volgens Rank a Brand

Het is een van de meest geconsumeerde dranken. Het helpt ons door de dagen waarin we weinig energie hebben. Maar het is ook fijn te weten dat het merk koffie dat je drinkt goed omgaat met het milieu waarin zijn koffiebonen groeien en met de koffieboeren die al het voorbereidende werk doen.

Lees verder...