HORECAVA 2017 Een warm welkom op de Horecava Dag 1: in woord en beeld

Blog A HORECAVA 2017 Warm Welkom LattizOmstreeks 9.30 uur waren we bij de Rai voor een leuke, inspirerende en ook wel lange dag. Aanstaande donderdag zijn we opnieuw van de partij.

Blog A Lattiz Dames VKHet welkom bij het hoofdstedelijke beurscomplex was er een uit het boekje, want bij de ingang kreeg je als bezoeker van de Horecava een heerlijke Lattiz (https://www.lattiz.com/nl/) aangeboden: wat heet een warm welkom. Dank jullie wel dames!! Rond 10.00 uur begonnen de lieftallige vrouwen, die het vandaag toch soms best een beetje koud hadden, buiten met het schenken van deze melkkoffie en ze gingen hiermee door tot klokslag 16 uur.

Blog A Tjeerd SchravendeelNa aanmelding in de perskamer en het plaatsen van de eerste blogberichten van vandaag onder andere over de nieuwe Italiaanse ijskoffie van Gelita (http://www.gelita.nl) op basis van Stevia , spoedde ik me rond de klok van 11 uur naar het InnovationLAB. Hier  vond de feestelijke opening plaats van 61ste editie van de Horecava. Tijdens de opening werden tevens de winnaars bekend gemaakt van de 17e Horecava Innovation Award. Jaa! Foam Locus (http://www.foamlocus.com) werd de winnaar van de Horecava Innovation Award in de categorie Equipment & Services!! Het bedrijf TJRD van de zeer ervaren barista en baristatrainer Tjeerd Schravendeel, lanceerde vandaag namelijk ook nog eens officieel de tool Foam Locus, waardoor handmatig melkschuimen in de horeca voor iedere horecamedewerker wel heel eenvoudig wordt. Hartelijk gefeliciteerd Tjeerd!! Schravendeel was verrast met zijn prijs. “Dit is te gek natuurlijk. Dit had ik echt niet verwacht. Dit is een goede start van de introductie van de Foam Locus.” Nou, dat vinden wij ook Tjeerd. Wij vinden dit gewoon hartstikke tof voor jou!!Blog A Foam Locus In Bedrijf VK

Blog A KalahariNa een goede lunch in de perskamer en na het opnieuw plaatsen van een blogartikel, begaf ik me ’s middags in Hal 12, waar de meeste koffie- en theemerken te vinden zijn met hun stands. Al snel liepen we oude bekende André Fieten van Catunambu/ BonneBella tegen het lijf. Catunambu (http://www.catunambu.nl) lanceerde vandaag de co2 neutrale Kalahari koffie. Deze koffie wordt gebrand in een unieke ultra moderne branderij die als brandstof de pitten van olijven gebruikt. Pitten is een restproduct van de olijfproductie en hierdoor biomassa wat CO2 neutraal wordt genoemd. Blog A Fieten Januari 2017

Beeld: huiskamervraagje, van wie zijn toch deze schoenen?

Beeld: huiskamervraagje, van wie zijn toch deze schoenen?

Blog A Smit Dorlas Dames VKLANCERING VAN DE SMIT&DORLAS KOFFIE ACADEMIE

Vervolgens gingen we even weer, net zoals op andere beurzen in den lande gezellig buurten, babbelen, koffiedrinken en een paar foto’s schieten bij de marketingdames van SMIT&DORLAS (http://www.smitdorlas.nl) : Marketing Manager Sanne van der Straaten en Marketing Medewerker Jelka Hoeboer. Samen vormen ze een goed koppel die elkaar aanvult. ‘Koffiebrander laat zien wat ze in huis heeft’ In 2016 introduceerde SMIT&DORLAS haar vernieuwde huisstijl en een nieuwe lijn Single Estate Koffies, lazen wij in het PERSBERICHT. De vernieuwde SMIT&DORLAS HORECAVA stand ziet er écht top uit en is zodanig ingericht dat zowel bar, restaurant, bedrijf als instelling een voor hen perfecte opstelling van koffieboon en machine kan testen. Met de 2017 HORECAVA stand komt 195 jaar aan kennis en vakmanschap goed tot uitdrukking en is een stevige basis gelegd voor een verdere groei in klantwaardering. “Echter voor SMIT&DORLAS is koffie nooit gewoon geweest. Al sinds 1822 wordt alles in eigen beheer gedaan, van de inkoop van groene koffiebonen tot het branden en afleveren van de verse koffie, alles voor de beste kwaliteit”, vertelde Sanne van der Straaten, Marketing Manager. “Hierin gaan we nu nog een stapje verder met de SMIT&DORLAS Koffie Academie, zoals te beleven op de HORECAVA stand. Iedereen, relatie of niet, is welkom om zich te komen verdiepen in het baristavak. Van baristacursus tot officiële SCAE baristacertificering. Altijd met het streven om het perfecte kopje koffie te serveren”, vulde Marketing Medewerker Jelka Hoeboer haar directe collega aan. Hoeboer sloot het vraaggesprekje af: ”De HORECAVA is voor ons de belangrijkste beurs van het jaar. Klanten verwachten ons hier. En wij laten ons graag zien. We nodigen hierbij iedereen uit om een kopje koffie te komen drinken.” Gezellig daar. Moet je vooral de komende dagen gaan doen. Ze hebben bij SMIT&DORLAS op de stand trouwens ook  2 leuke en leerzame workshops. Meer informatie hierover op deze stand.

PEEZE LANCEERT HET BEST COLLECT COFFEE CONCEPT VOOR HORECA

Op de stand van Peeze praatten we in het vervolg kort even met commercieel directeur Myriam Lufting van Peeze (http://www.peeze.nl) Peeze lanceerde vandaag namelijk het nieuwe Best Collect Coffee Concept voor horeca.  Koffie is een way-of-living geworden. Niet alleen worden we specifieker qua smaak, ook het verhaal achter koffie speelt een belangrijke rol. Het nieuwe Peeze Best Collect koffieconcept speelt hier naar eigen zeggen perfect op in. Deze collectie bestaat uit de meest bijzondere koffiesoorten wereldwijd, kleinschalig verbouwd en elke soort een uniek verhaal en een onvergetelijke smaak.
Beeld: http://breakoutchailatte.com/matcha/
Beeld: http://breakoutchailatte.com/matcha/

INTRODUCTIE MATCHA TEA LATTE

Alex de Leeuw van Food Service Marketing Foods (http://www.beleefchailatte.nl) introduceerde in zijn  stand die hij deelt met Dilmah thee (http://www.dilmah.nl) vandaag Matcha Tea Latte.

Japanse Matcha Latte verovert Horeca!

Matcha is trending topic! In verschillende vakbladen en in nieuwsbrieven wordt zelfs al gesproken over ‘groen is het nieuwe zwart.’ Een feit is dat Matcha Japanse groene thee meer een vaste plaats verovert op de kaart naast koffie in de Nederlandse horeca. http://breakoutchailatte.com/matcha/

Blog A Cappuccino Leuke recepten.nlVoordat ik er erg in had liep het al weer tegen 18 uur en sloot ik de eerste dag op de HORECAVA af met waarmee ik deze ochtend ook begonnen was: een lekkere én natuurlijk warme cappuccino met 1 suiker. Aanstaande donderdag ben ik opnieuw van de partij en ga ik weer op zoek naar introducties, innovaties en nieuwtjes op het gebied van koffie. Hiervoor was slechts 1 dag tekort. Wordt dus vervolgd. Willen jullie dat ik donderdag ook bij jullie op de stand langskom of hebben jullie een leuk nieuwtje of iets dergelijks? Stuur me dan gerust een e-mail: [email protected]/ Of bel gewoon: 06-85044030 Tot donderdag!

———————————————————————————————- Creatieve TEKSTSCHRIJVER of Professionele BLOGGER nodig? www.dibebo.nl DIRK BOSMAN 038-4525545/ [email protected] [email protected]�———- DIBEBO logo

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>